5/5
החופשה שלכם מתחילה עכשיו!

אטרקציות במקסיקו סיטי

מקסיקו סיטי היא עיר הבירה של מקסיקו ונמנית בין הערים המפורסמות ביותר בה. היא נחשבת לאתר נופש נחשק ואהוב במיוחד בקרב המטיילים במקסיקו וככזו מבקרים בה תיירים מכל קצוות תבל מדי שנה, בהם לא מעט אורחים ואורחות מארץ הקודש שלנו ואם אתם מתלבטים האם יעד זה מתאים לחופשה הבאה שלכם, הרשו לנו לסכם בקצרה – כן!

מקסיקו סיטי היא עיר צעירה, תוססת ומלאת פעילויות והיא נחשבת ליעד חופשה אטרקטיבי עבור נופשים בכל סגנון שהוא כך שבין אם אתם מתכננים חופשה בליווי המשפחה כולה, נופש זוגי רומנטי, חופשה המלווה לנסיעת עסקים או אפילו טיול תרמילאים אותו תעשו בגפכם (ועם התרמיל, כמובן) – מדובר בעיר שיש בה הכל מהכל כך שדרככם לחופשה בלתי נשכחת, סלולה ובטוחה.

בין האטרקציות הרבות, תמצאו שפע רב לבחור ממנו וכל שעליכם לעשות הוא להתאים את המקומות בהם תבקרו והפעילויות שתשתתפו בהן בהתאם לתחומי העניין שלכם – מסעדות מצוינות, שרידים וממצאים ארכיאולוגיים, מקומות בילוי, מסלולי הליכה ומרכזי קניות הם רק חלק קטנטן ממה שיש לעיר הגדולה להציע והבחירה כולה שלכם.

מבחינת מחירים, מקסיקו סיטי היא העיר השלישית בגודלה במקסיקו וככזו היא מושכת אליה מבקרים רבים לאורך השנה כולה ולכל אחד מהם העדפה ורעיון משלו לגבי מהי החופשה האולטימטיבית. בהתאם, היצע המלונות והאטרקציות הוא גדול ומפתיע במיוחד ובין אם אתם מעדיפים את החופשה שלכם בתקציב זול במיוחד או אוהבים אותה יוקרתית ומפנקת – הכל אפשרי.

אטרקציות שאסור לפספס במקסיקו סיטי

מקסיקו סיטי היא עיר צבעונית, דינמית ושוקקת חיים – מסוג המקומות שברגע שמבקרים בהם פעם אחת רוצים לחזור אליהם שוב ושוב… אך בין אם זה הביקור הראשון שלכם בעיר התוססת או שמא מדובר בביקור חוזר, ריכזנו לפניכם אטרקציות שפשוט חובה לבקר בהן.

חיי לילה

אם חשבתם שמקסיקו סיטי מרהיבה ביום, חכו שתראו אותה במהלך שעות הערב והלילה, אז היא מתמלאה אורות צבעוניים, שלטי ניאון הנראים למרחק וקולות צחוק הנישאים ברוח והופכים את האווירה בעיר לתוססת ושמחה במיוחד. ואכן, סצנת חיי הלילה של עיר הבירה של מקסיקו נחשבת למומלצת במיוחד עבור בליינים, צעירים וכל מי שרוצה להישאר עוד קצת בחוץ מאשר לחזור למלון ולפרוש לשנת הלילה. בנמצא – פאבים מסורתיים המציעים תפריט משקאות מגוון (הזדמנות מעולה ליהנות מטקילה או שתיים), בתי קפה, מסעדות ומועדוני ריקודים וקריוקי.

המרכז ההיסטורי

חובבי היסטוריה וכל מי שרוצה להכיר את מקסיקו סיטי לעומק, ללמוד קצת על העבר המרתק של המדינה הקריבית ולהתרשם ממצאים עתיקים המהווים עדות לכל האירועים והתהפוכות שידע האזור – המרכז ההיסטורי של מקסיקו סיטי הוא ללא ספק המקום לפקוד. באזור זה נמצאות האטרקציות המפורסמות ביותר בעיר, כמו למשל הזוקאלו – משכן הנשיאות, קתדרלת Metropolitana והכיכר המרכזית של העיר, סביבה תמצאו חנויות, בתי קפה, מסעדות ומקומות בילוי. אם אתם חושבים שמדובר במקום משעמם ואפרורי, תחשבו שוב – זהו המקום המעניין ביותר בעיר וכל מה שחם, קורה שם.

הפארק האורבני – Alameda Central

אם אתם מטיילים באזור המרכז ההיסטורי של מקסיקו סיטי ורוצים לקחת הפסקה קצרצרה מהמלות העיר ולמצוא פינה שקטה בה תמצאו מרגוע – כתתו רגליכם לפארק האורבני הנפלא הזה, אשר נחשב לפנינה אמיתית ובמיוחד עבור מי מכם שמטייל במקסיקו סיטי עם ילדים, מדובר באטרקציה שאסור לפספס.

הפארק מתהדר בתכנון קפדני היוצר מראה גיאומטרי מרהיב ביופיו, אשר משלב את הטבע האורבני, הצמחיה והפרחים בצורה הרמונית וזורמת, בו שבילי הליכה שנעים לצעוד בהם, פינות שלוות לערוך בהן פיקניק, מזרקה קסומה בה תוכלו להביע משאלה, מונומנטים היסטוריים ועוד.

לפרטים נוספים:

http://www.alamedacentral.cdmx.gob.mx/

ארמון האמנויות היפות Palacio de Bellas Artes

חובבי אדריכלות, היסטוריה, אמנות וסתם סקרנים אשר צמאים להכיר פן נוסף בעיר הרב-גונית הזו, יהנו עד מאוד מביקור בארמון האמנויות היפות אשר ידוע כאחד המבנים המרשימים ביותר במקסיקו סיטי, כך שגם מי שלא מתעניין בארכיטקטורה, לא יוכל להישאר אדיש. כיום, משמש הארמון היפהפה בעיקר כמקום אירוח לתערוכות מיוחדות, יש בו גלריות מקסימות, ציורי קיר שלא כדאי לפספס והן היכל גדול בו מתקיימים קונצרטים והופעות של מיטב האמנים, מופעי בלט ועוד.

למידע נוסף:

https://palacio.inba.gob.mx/

אטרקציות נוספות ומעניינות במקסיקו סיטי

אם כבר ביקרתם באטרקציות שמנינו ברשימת אתרי החובה לנופשים במקסיקו סיטי, יש עוד לא מעט מקומות ששווה לבקר בהם ופעילויות שאסור בתכלית האיסור לפספס. ריכזנו לפניכם כמה מהפעילויות המומלצות ביותר בעיר והאמינו לנו, לא משנה אם אתם מטיילים במקסיקו סיטי לבדכם, עם בני הזוג או בליווי המשפחה כולה – צפויים לכם ימים גדושים בהנאה וכיף!

פארק השעשועים Six Flags

בין אם אתם מטיילים במקסיקו סיטי עם ילדים (בעיקר מתבגרים) או פשוט מחשיבים עצמכם כילדים בנפש, עם זיקה לריגושים ואדרנלין בדמות רכבות הרים אימתניות – פארק השעשועים סיקס פלאגס הוא מקום שפשוט אסור לכם לוותר עליו. פארק זה שייך לרשת פארקי שעשועים ידועה ומפורסמת, אשר רבים מכירים אותה בזכות רכבות ההרים המטורפות שלא משאירות אף אחד אדיש – כך שאפילו האמיצים שבאמיצים ימצאו בפארק לא מעט חוויות מרגשות ומסמרות שיער… רק אל תשכחו לקחת כדור נגד בחילות. בנוסף לרכבות הרים תמצאו בפארק עוד שלל מתקנים, לרבות מתקנים רגועים יותר המתאימים לקטנטנים שבחבורה ואם אתם רוצים לחסוך זמן יקר, אנו ממליצים לכם בחום לרכוש כרטיס VIP שיקנה לכם שלל הטבות, כמו למשל תור מקוצר.

להזמנת כרטיסים ומידע נוסף:

https://www.sixflags.com.mx/mexico

המוזיאון הלאומי לאנתרופולוגיה – Museo National de Antropologia

המוזיאון הלאומי לאנתרופולוגיה נחשב לאחד המוזיאונים המרתקים ביותר במקסיקו סיטי ואם זמנכם בעיר קצוב ואתם נאלצים לבחור מוזיאון אחד בלבד לבקר בו, זה בהחלט עשוי להיות האחד. מוזיאון זה פתח את שעריו לקהל המבקרים בשנת 1964 ומאז ועד היום הוא זוכה להצלחה רבה. ככזה, מדי שנה מבקרים בו המוני תיירים ומקומיים, בהם גם משפחות עם ילדים וחובבי היסטוריה. במהלך הסיור במוזיאון תיהנו מתצוגה מרהיבה ואוסף ייחודי של פריטים מקוריים המספרים על ההיסטוריה והתרבות של מרכז אמריקה, החל מתקופת המאיה.

לפרטים נוספים:

https://www.mna.inah.gob.mx/

טיול יום בשמורת הטבע "קניון הנחושת" – Braranca del Cobre

אחד הדברים הנפלאים במקסיקו סיטי הם טיולי היום המעולים שניתן לצאת אליהם בקלות ובנוחות, לבדכם (מומלץ לשכור רכב במקרה זה) או כחלק מקבוצה מסודרת (הזדמנות נפלאה להכיר מטיילים מכל קצוות תבל). בין טיולי היום המומלצים והפופולריים ביותר, תמצאו את הטיול היוצא לקניון הנחושת.

מדובר למעשה בסדרה של כמה קניונים הנמצאים בשמורת טבע מרהיבה ביופיה, כך שתוכלו להתרשם ממבנה גיאולוגי ייחודי, נהרות שוצפים, חורש טבעי ועוד, כאשר גולת הכותרת של המקום היא ללא ספק האפשרות להציץ לחייהם של בני שבט הארהומרה הסוגדים לאל השמש ואל הירח ומקיימים אורח חיים מרתק אשר כולל טקסים עתיקי יומין.

המוזיאון העירוני – Museo de la Ciudad de Mexico

מוזיאון נוסף שכדאי לבקר בו הוא המוזיאון העירוני של מקסיקו סיטי המוקדש כולו לעיר המרתקת הזו, אשר מאחוריה עומדת היסטוריה מעניינת שידעה תהפוכות ואירועים שכדאי להכיר. במהלך הסיור במוזיאון תשמעו עובדות מסקרנות על מקסיקו סיטי החל מימיה הראשונים ועד היום, תלמדו על הארכיטקטורה המקומית ותתרשמו ממוצגים שונים, בהם גם תצלומים מקוריים המתעדים את העיר בתקופות שונות.

לפרטים נוספים:

https://www.museosdemexico.com/

דברים שחשוב לדעת על אטרקציות במקסיקו סיטי

האטרקציות במקסיקו סיטי הן כה רבות ומגוונות כך שזה לא מפתיע שמדובר באחד ממוקדי התיירות המפורסמים והנחשקים ביותר בעולם עם עשרות מיליוני מבקרים מדי שנה. עם זאת, לפני שאתם משריינים מקום במלון ומתחילים לתכנן היכן תטיילו ותבקרו – כדאי שתכירו קצת את האקלים המקומי וכך תוכלו לנצל את זמנכם היקר בצורה הטובה ביותר ועל הדרך תחסכו גם לא מעט כסף.

מזג האוויר במקסיקו סיטי שונה מאוד ממזג האוויר בישראל ובעוד אנחנו מחלקים את עונות השנה לקיץ, חורף, סתיו ואביב (וגם בגשומות שביניהן יש יחסית מעט משקעים…) במקסיקו סיטי נהוג לחלק את העונות לשתיים מרכזיות – העונה היבשה והעונה הרטובה ובהתאם לכך לתכנן את החופשה שלכם בעיר התוססת.

העונה היבשה מתחיל בנובמבר ומסתיימת באפריל ונחשבת לעמוסה במיוחד בתיירים ומבקרים. בעונה זו האטרקציות מלאות ומחירי המלונות גבוהים מהממוצע ולכן כדאי לרכוש כרטיסים כמה שיותר זמן מראש (וגם לשריין מקום לינה) אם אינכם רוצים לבזבז את זמנכם בהמתנה ממושכת בתור לקופות הכרטיסים ובנוסף, אמנם מדובר בעונה יבשה, אך ימי הגשם הממוצעים הם 6-14 מדי חודש ולכן כדאי שתארזו מעיל נגד גשם ורוח, לכל מקרה שלא יהיה.

לעומת זאת, אם אתם רוצים ליהנות ממקסיקו סיטי כשהיא ידידותית יותר, נינוחה והרבה פחות עמוסה, מוטב שתקפצו לביקור החל מחודש דצמבר ועד חודש מרץ. נכון, ימי הגשם הממוצעים הם 21-31 מדי חודש, אך האטרקציות פנויות יחסית ומחירי הלינה אטרקטיביים. במקרה זה, מומלץ לשריין מראש מקום במלון "הכל כלול" ולבחור באטרקציות מקורות ופחות טיולים בחיק הטבע האורבני.

אירועים מיוחדים במקסיקו סיטי

אחרי שדיברנו על אטרקציות ומזג אוויר, יש דבר נוסף שכדאי לקחת בחשבון בעת תכנון החופשה והוא – לוח המופעים והאירועים המסורתיים המתקיימים מדי שנה במקסיקו סיטי. בין אירועים אלה תוכלו ליהנות מחגיגות מסורתיות של חג המולד, האלווין ויום המתים, אך לצדם לא מעט פסטיבלים וירידים ססגוניים שמתקיימים רק במקסיקו סיטי ולא כדאי להחמיץ.

פסטיבל הסרטים של אמבולנטה – Ambulante Film Festival

בין האירועים המעניינים ביותר במקסיקו סיטי תמצאו את פסטיבל הסרטים המיוחד הזה, המתקיים כמיטב המסורת בתחילת כל שנה, מדי שנה, בו מוקרנים סרטים מקוריים, מתקיימות סדנאות שונות ואפילו ניתן להשתתף בפאנל מרתק עם שחקנים מוכרים לצד אנונימיים.

פסטיבל אמנות עכשווית, זונה מאקו – ZONA MACO

חובבי אמנות ימצאו את הפסטיבל הזה מרתק במיוחד ואם אתם מטיילים במקסיקו סיטי בתחילת פברואר, פשוט אסור לכם להחמיץ אותו. הפסטיבל מוקדש לאמנות עכשווית ובמשך שלושה ימים הוא מארח גלריות אמנות נחשבות ופורצות דרך בתחומן. בנוסף לתערוכות מרהיבות, הפסטיבל כולל גם תחרות נושאת פרסים ומהווה הזדמנות נפלאה להתערבב עם היוצרים המקומיים לספוג קצת תרבות.

פסטיבל המרכז ההיסטורי – Festival del Centro Histórico

פסטיבל זה נחשב לאחד הפסטיבלים הוותיקים ביותר במקסיקו סיטי ומאז שנת 1985 ועד היום הוא נערך באופן מסורתי מדי שנה במהלך חודש מרץ ומושך אליו מבקרים רבים. הפסטיבל מוקדש להיסטוריה והאמנות המקומית וכפי שאפשר להבין משמו, הוא מתקיים במרכז ההיסטורי של העיר. בפסטיבל – מופעי מוזיקה ומחול, קונצרטים ואופרה, תערוכות אמנות שונות, מופעי תיאטרון ועוד.

פסטיבל המוזיקה ויוה לטינו – Vive Latino

חובבי המוזיקה ישמחו לבקר בפסטיבל המוזיקה הלטיני התוסס והצבעוני המתקיים במקסיקו סיטי בחודש מרץ מדי שנה. באירוע תיהנו מפגש עם מוזיקאים מפורסמים מז'אנר המוזיקה הלטינית לצד מוזיקאים ואמנים אנונימיים יחסית, לרבות כאלה שאינם לטיניים אך ידועים בכשרונם להקפיץ את הקהל.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -