5/5
החופשה שלכם מתחילה עכשיו!

אטרקציות בסן קריסטובל

סן קריסטובל היא עיר יפהפיה הנחשבת לאחד ממוקדי התיירות הנחשקים והאהובים ביותר במקסיקו וככזו היא מושכת אליה המוני מבקרים מדי שנה בהם משפחות עם ילדים, זוגות אוהבים, תרמילאים ושאר חובבי טבע ואטרקציות, לרבות לא מעט אורחים חביבים מארץ הקודש. מדובר ביעד מופלא לביקור קצרצר או חופשה ארוכה ואם טרם ביקרתם בסן קריסטובל – אתם צפוים להתאהב!

העיר הקסומה והמרתקת הזו שוכנת על הר בגובה של למעלה מ-2,000 מטרים והיא אפופה כולה באווירה נהדרת של וייבים טובים והיסטוריה מעניינת במיוחד. היא קרויה של שמו של בישוף ספרדי אשר הגן על זכויות האינדיאנים שהתגוררו במקום ולמרות שמאז ועד היום היא עברה תהפוכות רבות ושינויים כבירים, היא מצליחה לשמור על אווירה אותנטית לצד אטרקציות חדשות ולא סתם רבים מכנים אותה "מקסיקו האמיתית".

אז מה בנמצא? הכל מהכל, כך שזה לגמרי תלוי בכל ובתחומי העניין שלכם! סן קריסטובל היא עיר דינמית וצבעונית המתאימה לחופשה בכל הרכב שהוא ולא משנה מהו הסגנון המועדף עליכם, לא תתקשו למצוא שפע של אתרים לבקר בהם ומקומות מעניינים לפקוד – אתרים היסטוריים, מקומות בילוי, אטרקציות לקטנטנים, מסעדות מעולות, מסלולי הליכה, נקודות תצפית ועוד ועוד (ועוד). רק תבחרו.

באשר למחירים, האטרקציות והפעילויות בסן קריסטובל הן רבות ומגוונות וכך גם ההיצע של בתי המלון ומקומות האירוח בעיר. המשמעות היא שתוכלו ליהנות מנופש יוקרתי ברמה הגבוהה ביותר, אם רק תרצו בכך, או לתכנן חופשה בתקציב זול במיוחד שישאיר לכם עודף בכיס ויאפשר לכם להמשיך את מסעכם במקסיקו מבלי לקחת משכנתא. השאלה היא – איך אתם אוהבים את הנופש שלכם?

אטרקציות שאסור לפספס בסן קריסטובל

סן קריסטובל היא יעד נהדר לחופשה בכל הרכב שהוא ולא משנה האם אתם מטיילים לבדכם, עם בני הזוג או עם המשפחה כולה – צפויה לכם חופשה מהנה במיוחד, אבל אם תרצו להפוך אותה לבלתי נשכחת, יש כמה אטרקציות ופעילויות שלא כדאי לכם להחמיץ…

נקודת תצפית וכנסיית גואדלופה – The Guadalupe Church

אחת הדרכים המיוחדות ביותר להכיר את סן קריסטובל, היא באמצעות תצפית פנורמית מאחת הנקודות הגבוהות ביותר בעיר, הנמצאת בסמוך לכנסיית גואדלופה המפורסמת, המתוארכת למאה ה-19 לספירה ונמנית בין מוקדי העניין החשובים ביותר בעיר. על מנת להגיע לנקודת התצפית תוכלו לקחת מונית או לעלות במעלה הרחוב המוביל אל הכנסייה (The Real de Guadalupe). לאחר מכן תצטרכו לטפס במעלה 79 מדרגות, אבל אל תתנו לזה לעצור אתכם… האמינו לנו, הנוף שווה את זה.

את הסיור בכנסייה תוכלו לשלב לפני או אחרי הביקור בנקודת התצפית ואם לא עומד לרשותכם זמן רב, לכל הפחות התרשמו מהמבנה המרהיב מבחוץ.

לפרטים נוספים:

https://www.sancristobal.gob.mx/

סיור חינמי ברחבי העיר

אנחנו בפשוט מקסיקו מאמינים שאפשר לטייל בכל תקציב ואפילו ליהנות מחופשה זולה במיוחד, מבלי להחמיץ דבר. בין האטרקציות החינמיות השוות ביותר בסן קריסטובל, תיהנו מסיור ברחבי העיר, הכולל הדרכה מעניינת ותצפית על מוקדי העניין החשובים ביותר בעיר. סיור זה יוצא פעמיים ביותר מהקתדרלה הראשית (Catedral de San Cristóbal) ועובר באתרים מרכזיים כמו שוק האוכל, שוק האמנים ועוד. בסיום הסיור תוכלו פשוט לעזוב, או להשאיר טיפ סמלי למדריך המסור, זה לגמרי נתון לבחירתכם.

שוק האמנים סן דומינגו – Mercado de Artesanias de Santo Domingo

שוק האמנים נמנה בין האטרקציות הפופולריות ביותר בקרב המבקרים בסן קריסטובל ולמרות שהוא נחשב תוסס ומתוייר במיוחד, הוא מאפשר להכיר את העיר בצורה אותנטית יחסית, לפגוש מקומיים וליהנות משלל מנות מסורתיות במחירים נוחים לכיס. בנמצא – אוכל, תכשיטים, אביזרים, בגדים, הנעלה ועוד. המחירים בשוק נחשבים זולים והמבחר רב, כך שאם עוד לא קניתם מזכרות  – נצלו את ההזדמנות, זה הזמן.

חיי לילה

סן קריסטובל היא עיר תוססת ודינמית, מלאת אטרקציות ופעילויות לגדולים ולקטנים ואם חשבתם שאחרי שקיעת השמש היא הולכת לישון – תחשבו שוב! סצנת חיי הלילה של סן קריסטובל תפתיע אתכם לטובה ולא מעט מהצעירים המבקרים בעיר, עושים את דרכם אליה במיוחד על מנת לקחת חלק בסצנה הלוהטת אשר מתחילה בשעות אחר הצהריים ונמשכת לעתים עד השעות הקטנות של הלילה, או הבוקר, תלוי איך מסתכלים על זה. איך מגיעים? בקלי קלות – כתתו רגליכם לאזור הזוקאלו (הכיכר המרכזית של העיר), שם תמצאו שלל מקומות בילוי, מועדונים, ברים ומסעדות.

אטרקציות נוספות ומעניינות בסן קריסטובל

בנוסף לאטרקציות המפורסמות ביותר בסן קריסטובל, יש עוד לא מעט פעילויות ואתרים שיסייעו לכם ליהנות מחופשה כיפית במיוחד וימלאו את זמנכם בהנאה גדולה. אטרקציות אלה נחשבות למהנות במיוחד ונמנות בעיניי רבים כאטרקציות שאלמלא ביקרתם בהן, לא ביקרתם בסן קריסטובל… הנה כמה מהמומלצות ביותר:

מרכז הטקסטיל של עולם המאיה – Centro de Textiles del Mundo Maya

תקופת המאיה מהווה חלק מרכזי וחשוב בהיסטוריה המקומית ועל כן ביקור מרכז הטקסטיל, שהוא למעשה מוזיאון מרתק המוקדש לבני המאיה ותרבות הילידים שחיו באזור זה של מקסיקו, היא חוויה מיוחדת במינה. במהלך הסיור במוזיאון תתרשמו מתלבושות מסורתיות ושלל פריטים מקוריים השייכים לילידי התרבויות השונות וגם המבנה עצמו (מנזר דומינגו) נחשב מרשים במיוחד.

טיפ מאיתנו: לכניסה חינם מומלץ לבקר במוזיאון בימי ראשון.

לפרטים נוספים:

http://sic.gob.mx/ficha.php?table=museo&table_id=933

מוזיאון נא בולום – Museo Na Bolom

מוזיאון נא בולום הוא מוזיאון נוסף המוקדש לתרבות הילידים, השוכן אף הוא במנזר עתיק, אשר למעשה שימש כביתם של ארכיאולוגית דנית ואנתרופולוג שוויצרי, שהפכו מפורסמים לאחר שחקרו רבות ולבסוף החליטו להקדיש את חייהם לשימור מורשת הילידים של מרכז אמריקה. במוזיאון תוכלו להשתתף בסיור מודרך מרתק במיוחד, ללמוד אודות תרבות הילידים, להציץ בתערוכת צילומים מקוריים שאספו החוקרים לאורך שנות המחקר ולא פחות מעניין – ללמוד על בני הזוג ופועלם.

לפרטים נוספים:

facebook.com/na.bolom

הגנים הבוטניים – Orquídeas Moxviquil

אין כמו ביקור בגן בוטני כדי לשבור את שגרת היום והמולת העיר ולמצוא מרגוע. אם אתם חובבי טבע ובוטניקה, מטיילים בסן קריסטובל עם ילדים קטנים או רוצים להתנסות במצלמה חדשה, הגנים הבוטניים הללו הם חוויה שלא תרצו להחמיץ. בגנים מגוון אדיר של צמחים, אך גולת הכותרת האמיתית הם הסחלבים המרהיבים ומינים של ציפורים המצויות בסכנת הכחדה.

לפרטים נוספים:

orquideaschiapas.com

טיול יום

דבר נוסף שהופך את סן קריסטובל ליעד מופלא לחופשה, הם טיולי היום הנעימים אשר מציעות סוכנויות הטיולים המקומיות, אליהם תוכלו לצאת גם בגפכם, אם תרצו לשכור רכב (אך קחו בחשבון שלא תיהנו מהדרכה) או את שירותיו של נהג מונית מקומי (במקרה זה חשוב לוודא כי הוא דובר אנגלית ובקיא בהיסטוריה המקומית).

בין הסיורים הללו ישנם כמה סיורים מפורסמים ומומלצים במיוחד, כאשר הפופולרי ביותר שבהם הוא הסיור העובר בין כפרי הילידים San Juan Chamula ו-San Lorenzo Zinacantán. בכפרים אלו חיים בני השבטים צמלטאל וצוציל אשר ממשיכים לקיים אורח חיים מסורתי, עם מנהגים מיוחדים, טקסים עתיקי יומין ומלאכות קדומות.

דברים שחשוב לדעת על אטרקציות בסן קריסטובל

לפני שאתם אורזים מזוודה ועולים על מטוס לקראת חופשתכם במקסיקו הקסומה, יש כמה דברים שחשוב לדעת על מנת למצות את זמנכם היקר בצורה הטובה ביותר ועל הדרך לחסוך גם כסף ועצבים. למשל – מזג האוויר אליו כדאי להיערך בעת החופשה.

סן קריסטובל נמצאת בחלק הקריבי של מקסיקו, מה שאומר שנהוג לחלק את מזג האוויר בה לשתי עונות – העונה היבשה (נובמבר עד אפריל) בה יש יחסית מעט משקעים ועל כן היא מהווה את שיא עונת התיירות, והעונה הרטובה (מאי עד אוקטובר) בה באופן יחסי יש ימי גשם רבים (ולפעמים גם סופות והפתעות נוספות) ולכן היא נחשבת לפחות עמוסה מבחינה תיירותית.

עכשיו כשאתם יודעים למה לצפות, תוכלו לבחור האם אתם מעדיפים ליהנות מחופשה קיצית, צבעונית ותוססת בה מזג האוויר אופטימלי אך האטרקציות עמוסות ובתי המלון בתפוסה מלאה חודשים רבים מראש, או שמא תעדיפו חופשה גשומה יחסית, אך עם מחירים אטרקטיביים במיוחד ועומס תיירים הרבה פחות מורגש – זה לגמרי תלוי בכם.

כך או כך, אנו ממליצים לכם בחום לא לחכות לדקה ה-90 ובמידת האפשר לרכוש מבעוד מועד את כרטיסי האטרקציות המרכזיות – כך תחסכו זמן רב בעמידה בתור והן תיהנו ממבצעים שונים וחבילות אטרקטיביות. בנוסף לאטרקציות, מומלץ שתשריינו בהקדם את מקום הלינה, במיוחד אם אתם בונים על חופשה קיצית בשיא עונת התיירות.

אירועים מיוחדים בסן קריסטובל

אחרי שדיברנו על אטרקציות ומזג אוויר, יש דבר אחרון שנרצה שתקחו בחשבון לפני שאתם משריינים את תאריך החופשה שלכם – הפעילויות המהנות, הפסטיבלים המסורתיים והירידים הססגוניים המתקיימים בסן קריסטובל מדי שנה. אירועים אלה הם חלק בלתי נפרד מסן קריסטובל ומאפשרים לכם להכיר את העיר עמה כמו גם את מקסיקו האמיתית. הנה כמה מהמומלצים ביותר שבהם:

שווקים ופסטיבלים בקהילות הילידים

סן קריסטובל מוקפת הרים בהם שוכנים כמה מכפרי המאיה העתיקים והמסקרנים ביותר, בהם ניתן לטייל גם במסגרת טיול חצי יומי, לצפות באורח החיים המסורתי ואף להשתתף בטקסים עתיקים. הסיורים למקום יוצאים מדי יום וניתן לעשות אותם גם באופן עצמאי, אך אם אתם רוצים ליהנות מאווירה תוססת וצבעונית במיוחד, כדאי לכם לתזמן את הביקור לימי השוק או אחד הפסטיבלים הנערכים במקום – האותנטי ביותר שבהם הוא "פיאסטת מאיה", אך גם אירועים חגיגיים אחרים כמו יום המתים והשבוע הקדוש הם זמן טוב לביקור.

פסטיבל הבארוק –  Cervantino Barroco

פסטיבל מסורתי נוסף המתקיים מדי שנה הוא פסטיבל הבארוק, שנערך במרכז ההיסטורי של סן קריסטובל וכולל פעילויות שונות לגדולים וקטנים – קונצרטים מוזיקליים, תערוכות מרתקות, כנסים מעניינים, הצגות ועוד. בפסטיבל זה לוקחים חלק אמנים ידועים לצד אנונמיים והוא נחשב לאחד האירועים המיוחדים ביותר בעיר.

חגים מסורתיים

בנוסף לאירועים השמורים ספציפית למבקרים בסן קריסטובל, נהוג לחגוג במקום גם את החגים המסורתיים הנחגגים ברחבי מקסיקו כולה וצובעים את הערים, העיירות והכפרים בשלל צבעים, אורות וריחות לצד מופעים למשפחה כולה. בין חגיגות אלו תמצאו את אירועי חג המולד הנחשבים לגדולים ומרהיבים במיוחד, חגיגות ליל כל הקדושים, אירועי יום המתים ועוד.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -