5/5
החופשה שלכם מתחילה עכשיו!

פלאיה דל כרמן

היא שוכנת לחופו של הים הקריבי, החלה את דרכה כעיירת דייג קטנה וכיום נחשבת לאחת מערי החוף היפות והידידותיות ביותר למטיילים במקסיקו. בין האטרקציות המרכזיות בה תמצאו רצועת חוף קסומה הנראית כמו גלויה ויש בה המון מלונות שהופכים אותה לנהדרת עבור כל סגנון של חופשה, בכל תקציב. יש בה מסעדות מצוינות, רבים מהמבקרים מגיעים אליה על מנת ללון בה ולצאת ממנה לטיול כוכב באזור ואם אתם מתגעגעים הביתה – תמצאו בה אפילו בית חב"ד ותיק. נעים להכיר – האחת והיחידה, פלאיה דל כרמן!

פלאיה דל כרמן היא עיירת חוף קסומה הנחשבת לאחד ממוקדי התיירות האהובים ביותר בקרב המבקרים במקסיקו וככזו היא מושכת אליה מדי שנה המוני מבקרים בהם בעיקר ידידים מארצות הברית אך גם לא מעט משפחות, זוגות, קבוצות ותרמילאים מארץ הקודש הקטנה שלנו. האטרקציה המרכזית היא חופי הרחצה המופלאים ושלל פעילויות ימיות, אך בנוסף לאלה פלאיה דל כרמן ידועה גם כמקום נפלא לחובבי קולינריה ויש בה שפע רב של מקומות מעניינים לבקר בהם וסצנת חיי לילה מפתיעה.

העובדה כי עיקר הכלכלה של העיירה מתבסס על ענף התיירות הופכת את העיר ליעד ידידותי למדי עבור תיירים ונעשים מאמצים גדולים להפוך אותה לכמה שיותר אטרקטיבית, מגוונת ונגישה עבורם ולמעשה, היא נמצאת בלוקיישן כל כך נוח, עד כדי כך שנופשים רבים מגיעים אליה על מנת ללון בה ולצאת ממנה מדי יום לטיול כוכב בערים ועיירות החוף הסמוכות.

איך מגיעים? פלאיה דל כרמן נחשבת ללב הפועם, התוסס והצבעוני של אזור קנקון וניתן להגיע אליה בכמה דרכים, הכל שאלה של העדפה, זמן וכמובן – כסף. על פי דיווחים, הדרך הנוחה ביותר היא להגיע בטיסה לקנקון ומשם לקחת אוטובוס בעלות של 10-15 ש"ח לאדם – משך הנסיעה עומד על פחות משעה, כך שמדובר בפרק זמן לא ארוך. אם אתם מתניידים בהרכב קבוצתי או משפחתי, נסיעה דומה במונית תעלה בממוצע כ-50 ש"ח, מה שיכול להוות אלטרנטיבה לא רעה בכלל.

מקומות נוספים מהם יוצאים אוטובוסים או מעבורות לכיוון פלאיה דל כרמן הם האי קוזומל, קנקון, איסלה מוחרס וטולום.

מלונות בפלאיה דל כרמן

פלאיה דל כרמן החלה את דרכה כעיירת דייג אנונימית ובמרוץ השנים הפכה ליד תיירותי תוסס אשר מבקרים רבים נוהרים אליו מדי שנה. מדובר בעיירה נעימה ודינמית עם אווירה מעולה וחיי לילה נעימים וככזו היא מתאימה לחופשה בכל סגנון ובכל הרכב שהוא לרבות משפחות עם ילדים קטנים ואפילו עבור תרמילאים. גם בתי המלון בעיירה מפתיעים לטובה ומאפשרים לנופשים לבחור מבין שלל אפשרויות, את מקום הלינה המתאים ביותר עבורכם.

המלונות בפלאיה דל כרמן נחשבים טובים ומומלצים והם זוכים לשבחים רבים וביקורת מצוינת מצד האורחים שכבר ביקרו בהם. תמצאו מלונות בכל דרגות האירוח ובטווח מחירים רחב, כך שבין אם אתם תרמילאים המטיילים בגפם ומחפשים מקום לינה בתקציב נמוך במיוחד או שמע אתם זוג אוהבים אשר רוצה ליהנות מחופשת ירח דבש יוקרתית ומפנקת במלון פאר – תמצאו את מבוקשם בלי הרבה מאמץ.

לפני שאתם בוחרים את האחד, אנו ממליצים לכם לבצע סקר שוק ולסנן את המלונות בהתאם לסגנון החופשה המועדף עליכם, התקציב, המיקום והאטרקציות הנמצאות במרחק הליכה. בנוסף, קחו בחשבון כי מלונות רבים לא מציגים את המחיר המלא ללילה (באותיות קטנות יופיעו מסים ושאר הפתעות שכדאי להכיר) וכי המלונות הטובים ביותר נמצאים בתפוסה מלאה חודשים מראש ולכן אם אתם כבר יודעים מהו תאריך החופשה שלכם – מהרו לשריין את חדרכם.

אז כמה זה עולה? כאמור, בפלאיה דל כרמן יש הכל מהכל ולכן טווח המחירים רחב למדי ואנו מציעים לפניכם את המחירים הממוצעים לחדר זוגי ללילה בשיא העונה החמה, כולל תוספות ומיסים: עבור לינה במלון שלושה כוכבים תשלמו 200-500 ₪, לינה במלון ארבעה כוכבים תעלה 275-700 ₪ ללילה ועבור לינה במלון יוקרתי של חמישה כוכבים תיפרדו החל מ-350 ₪ ללילה. למעוניינים בחופשה זולה במיוחד ישנן לא מעט אכסניות והוסטלים המציעים מיטה נוחה ואפילו חדר זוגי החל מ-120 ₪ ללילה.

אטרקציות בפלאיה דל כרמן

מאז שגילו אותה התיירים ובמשך שנים רבות הצליחה פלאיה דל כרמן לשמור על אופייה המיוחד והאותנטי ונחשבה כעיירת חוף קטנה ושקטה המתאימה בעיקר לנופש עבור מי שאוהב להתבודד, זוגות הנמצאים בירח דבש ותרמילאים.

עם זאת, בשנים האחרונות הפכה העיר להרבה יותר מוכרת ועומס התיירים הפוקד אותה בעונה החמה הפך מורגש ונוכח. למרות שהפכה פופולרית ומפורסמת הרבה יותר, היא עדיין נחשבת ליעד נעים לחופשה ומתאימה גם למי מעדיף את הנופש שלו רגוע ושליו וגם עבור מי שחושק בפעילויות, אקשן וחיי לילה.

בנוסף לפעילויות מעולות ואטרקציות מהנות יש בעיר אזורים מלאי מסעדות, בית חב"ד הנחשב לאחד הפעילים והמוכרים ביותר במקסיקו ומועדנים תוססים, אך בד בבד יש בה המון פינות חמד נסתרות ושקטות למצוא בהן מרגוע ולהרהר על מהות החיים.

חופים

אי אפשר לבקר בפלאיה דל כרמן בלי לבקר בחופים הקסומים שאלמלא ביקרתם בהם, יש שיטענו כי כלל לא הייתם בפלאיה דל כרמן. חופים אלו אמנם אינם היפים ביותר, אך יש בהם פעילויות רבות וניתן בקלות להעביר באזור כמה שעות – רביצה, שכשוך במים, שנירקול וצלילה הם רק חלק קטן מהפעילויות הכיפיות שניתן לעשות באזור ובין אם אתם מטיילים לבד או בליווי המשפחה כולה – ההנאה מובטחת! בין החופים המומלצים ביותר בפלאיה דל כרמן – Playacar ו-Playa Mamitas.

חיי לילה

סצנת חיי הלילה של פלאיה דל כרמן נחשבת לתוססת במיוחד וברגע שהשמש שוקעת אופפת את העיר אווירת מסיבות צעירה ושמחה שפשוט לא ניתן להתנגד לה. זה הזמן לנעול את נעלי הריקוד ולצאת לפזז במקומות הבילוי המעולים הנמצאים ברחבי העיר ופותחים את שעריהם לצעירים ותיירים מכל קצוות תבל.

מה בנמצא? מועדוני ריקודים, פאבים מגניבים, מסיבות חוף עד אור הבוקר ועוד שלל פעילויות מהנות שנחשבות בעיני רבים למומלצות ביותר באזור.

פארק המים Xel-Ha Park

אם אתם מטיילים בפלאיה דל כרמן עם ילדים או מחשיבים את עצמכם כחובבי אדרנלין, תשמחו לשמוע כי בעיר וסביבתה הקרובה פועלים כמה פארקי מים מצוינים שיספקו לכם שעות רבות של הנאה ויאפשרו לכם לסיים את היום כשאתם מרוצים ועייפים (אפקט חשוב כשמטיילים עם קטנטנים). בין הפארקים המומלצים ביותר תמצאו את פארק המים Xel-Ha אשר התחיל את דרכו כלגונה טבעית והפך לאחד מפארקי המים המתויירים ביותר באזור, המציע שלל הפתעות ופינוקים במתכונת "הכל כלול" – מתקנים מרגשים, שנירקול, אוכל ועוד.

להזמנת כרטיסים ופרטים נוספים: https://www.xelha.com/price-guide-xelha.php

מסעדות בפלאיה דל כרמן

מבין הדברים שהופכים את פלאיה דל כרמן ליעד נהדר לחופשה בכל הרכב שהוא, נמנה גם את העושר (והאושר!) הקולינרי, המאפשר לכל אחד למצוא את עצמו לרבות ילדים קטנים, מי שמחשיב את עצמו כבררן באוכל ואפילו שומרי כשרות.

בעיר עצמה פועל אחד מבתי חב"ד הגדולים והמוכרים ביותר במקסיקו ובנוסף לשירותי דת שונים ניתן ליהנות מסעודות חול וחג, סופרמרקט כשר וגם מסעדה כשרה המציעה שלל מנות טעימות במיוחד שיתנו לכם טעם של בית ויטענו אתכם בכוחות מחודשים להמשך הטיול. בסמוך ישנן מסעדות נוספות בהן תפריט כשר.

בנוסף למאכלים שיקלו על שומרי המסורת על גווניהם השונים, תמצאו בפלאיה דל כרמן מסעדות רבות ומגוונות המגישות מאכלים מקומיים מפורסמים שחובה לטעום לפחות פעם אחת (האמינו לנו, לא תרצו להפסיק!) והן מסעדות בינלאומיות המגישות מטעמים ממגוון מטבחים – איטלקיות, תאילנדיות ולא מעט מקומות המגישים אוכל מקסיקני עם טוויסט אמריקאי (מומלץ בחום).

מבחינת אזורים, כל הטוב הזה זמין ונגיש ברחבי העיירה כולה, עם דגש על האזורים היותר מתויירים בהם נמצאים בתי מלון, הוסטלים ואכסניות מטיילים, כמו למשל אזור חוף הים ואזור השדרה המרכזית של העיר (Quinta).

מתי הזמן הכי טוב לנסוע לפלאיה דל כרמן

אם אתם מטיילים באזור קנקון ורוצים להכיר את לבה הפועם והאזור הידידותי ביותר למטיילים באזור, חובה עליכם לקפוץ לפלאיה דל כרמן ולהעביר שם לכל הפחות לילה או שניים. האמינו לנו – ככל הנראה תישבו בקסמה של עיירת החוף הנעימה הזו ותרצו להשאר בה עוד כמה לילות, אם לא יותר.

האטרקציות המעולות, חופי הרחצה, הנופים והמסעדות הופכים את פלאיה דל כרמן ליעד נפלא לחופשה בכל הרכב שהוא ונבחרת המלונות של העיר מאפשרים לנופשים בה להתאים את סגנון החופשה המועדף עליהם לתקציב הרצוי ולסיים את החופשה עם עודף הכיס.

אם אתם כבר מתחילים לפנטז על החופשה בעיר, יש כמה דברים שכדאי לכם לדעת, בעיקר בכל הקשור למזג האוויר המקומי. האקלים בפלאיה דל כרמן שונה ממה שמוכר לנו בישראל ובעוד אצלנו נהוג לחלק את עונות השנה לארבע תקופות בעלות אופי שונה, באזור הקריבי של מקסיקו נחלק את העונות לשתיים – העונה היבשה והעונה הרטובה.

העונה היבשה מאופיינת במיעוט יחסי של משקעים לעומת העונה הרטובה בה כמעט כל יום מלווה בגשם ולעתים אפילו בסופות עזות והוריקנים. מזג אוויר זה מושך לעיר את המסה הגדולה של התיירים במהלך חודשים נובמבר עד אפריל ואם אתם רוצים ללכת על בטוח, מוטב שתתזמנו את החופשה שלכם לחודשים ינואר-אפריל.

נכון, בתקופה זו המהווה את שיא עונת התיירות, מחירי המלונות גבוהים יותר מהממוצע (לעתים לא בהרבה), אך האטרקציות פתוחות במלואן והאווירה שמחה במיוחד. חופשה בעונה הרטובה לעומת זאת תאפשר לכם ליהנות ממחירים אטרקטיביים במיוחד בכל הקשור ללינה, אך מומלץ לבחור מלון במתכונת "הכל כלול" או לכל הפחות להכין רשימת אטרקציות מקורות בהן תוכלו להעביר את זמנכם בנעימים. כך או כך, אל תחכו לדקה ה-90 – שריינו את מקומכם עוד היום.

פלאיה דל כרמן, או כפי שקוראים לה המקומיים "פלאיה" היא עיירת חוף קסומה המהווה יעד קסום לחופשה משפחתית, נופש זוגי רומנטי ונקודת בסיס ליציאה למגוון טיולי יום מסקרנים למיטיבי לכת וגם עבור העצלנים שבחבורה. יש בה מסעדות מעולות, בתי מלון בכל רמות האירוח, חופים יפהפיים ונופים עוצרי נשימה ובין אם אתם חושקים בחופשה שקטה או בחיי לילה תוססים – לא תתאכזבו. כל שנותר לעשות הוא לפתוח יומנים ולארוז מזוודה… אתם באים?

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -